torsdag 15 oktober 2009

Skapa din drömträdgård

Igår började jag en kurs, skapa din drömträdgård,...snacka om att börja i fel ände, men det känns bra att sätta igång tankeprocessen redan när tomten är en enda upplöjd åker, typ.
Skall mäta upp min tomt och börja fundera över saker som: vilka känslor trädgården skall skapa, hur trädgården skall användas och fungera, hur mycket arbete och vila min trädgård skall generera, vilka förutsättningar har tomten som skall bli min trädgård, ev. rumsindelning, sittplatser, färger, köksträdgård, växthus och placering av komposten...

Jag hoppas att jag i slutänden av denna kurs har en ritning och en plan för min trädgård som skall omge mitt torp, som skall ligga på den rofyllda plats som jag har funnit. Det känns långsökt och svårbegripligt att tänka sig att det en dag kommer finnas en trädgård här, men skam den som ger sig.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen din blogg! Den är full med drömmar, det är härligt.

    SvaraRadera
  2. Tack, det värmer! Det är alltid lika roligt när en ny läsare tillkommer, välkommen!

    SvaraRadera