söndag 3 januari 2010

Ibland skall man ha en väldans tur också

Ibland har man tur, ibland otur. Oturen består i att min dator inte fungerar och att jag då inte kan skriva mina inlägg när jag själv behagar utan bara när jag råkar ha en dator till hands. Turen består i det väder vi haft de senaste veckorna.

Mitt stora uppdrag denna ledighet har varit att med hjälp utav min motorsåg få lite mer utsikt från min tomt. Problemet har dock varit att träden och slyn som skall bort står i mer eller mindre vatten. Tur då att det började frysa på ordentligt för en dryg vecka sedan. Detta öppnade möjligheten att vi kunde börja bana väg med traktor och huggarvagn genom våtmarken/mossen. (Vi i det här fallet är min pappa och jag.) Det är väldigt bra eftersom vi nu kunnat forsla bort alla stora träd och stockar som vi jämnat med marken. Inte nog med det, jag har även själv lärt mig hantera och manövrera denna fantastiska huggarvagn. Alltid lär man sig någonting nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar