fredag 19 februari 2010

Ny bil

Jag är verkligen inte den mest impulsiva av alla människor, men igår hände någonting otroligt för att vara jag. Bilen jag har nu är på upphällningen och jag har planerat att köpa en ny. Efter att ha tittat på lite bil under julledigheten fick jag tips om att skaffa bil med dragkrok och takbåge eftersom jag är i begrepp att bygga ett hus.
här är min nya bil, fin eller hur?!
Den där tanken har grott och nu när jag varit ledig denna vecka har jag också varit inne på kvd.se och kollat in lite skåpbilar. Nedräkningen för budgivningen var igår, mitt i det att jag stämt träff med brunnsborrarna. Jag slog på datorn, loggade in på kvd.se och kollade läget strax innan brunnsborrarna skulle uppenbara sig. Tänkte att jag lägger ett testbud på en finare bil än jag tänkt mig (den kommer jag ju ändå inte att få!). Sagt och gjort och genast kom ett motbud (vad var det jag sa!). Ett till tänkte jag och lade 500:- över budet. I samma stund ringer brunnsborrarna som nu är på väg. Jag stack iväg för att möta upp dem och vi kollade in tomten och vart det kan vara mest lämpligt att borra för vatten. Det gick ganska snabbt och när jag väl var tillbaka vid datorn skulle jag kontrollera budgivningen som nu var avslutad (undra hur mycket den gick för?). När jag tittade efter på mina sidor började jag ana att någonting inte riktigt stämde...jag gick in på min mejl och där fanns ett mejl från kvd, när jag öppnade kunde jag läsa: Grattis, du har vunnit budgivningen på en Opel Combo -08! Jag trodde inte det var riktigt sant. Jag skulle ju inte ha en så ny, fin och DYR bil, jag skulle ju ha en till halva det priset! Nåväl, när det värsta lagt sig insåg jag att det var nog inte så dumt iallafall. Nu har jag ju en bra bil som jag kan köra murbruk, fönster, tegelsten, takpannor, brädor och mycket annat med. Och förhoppningsvis kommer den att fungera utmärkt och dessutom kanske jag kan få en slant för den när bygget är klart. (Dessutom går den på gas vilket lindrar miljösamvetet något) Nåväl, så kan det gå när man vill pröva det där med budgivning på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar