lördag 13 mars 2010

Här är äntligen en bild på drängstugan!
Nu har jag äntligen varit uppe i Örebro och sett "mitt" torp med egna ögon. Med en meter djup snö runt knutarna och i bländande sol ligger drängstugan där, långt ute på landet i Närke.
Torpet är nu uppmätt och det är bara att hoppas att alla mått som behövs finns med så att vi kan göra bygglovsritningar och skicka in dem så snart som möjligt. Efter det är det dags att börja fundera på grundarbetet. Skall försöka få till en tid på byggnadsvård Nääs för rådgivning kring hur, när och kanske även vem som lämpligast kan göra detta arbete. Nog om det, nu får bilderna tala för sig själv... Baksidan av stugan, inbäddad i vinterns snödrivor

4 kommentarer:

  1. Hej, åh vad spännande! Det ser jättefint ut. Det ska bli kul att följa dess resa.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Äntligen får man träffa torpet! Å vad fint det var, så gammalt! När är det byggt?
    Har du bilder inifrån med?

    SvaraRadera
  3. Hej Therérse!
    Tack för dina kommentarer. Vilket superfint hus du hittat, lustigt att det är från Örebro trakten precis som Odensvi. Byggandet och renovering tar tid men är grymt roligt. Kan vi byta erfarenheter så är det kul.
    Lycka till Pia

    SvaraRadera
  4. Vet inte riktigt än hur gammalt det är, men det är under efterforskning. Jag har bilder innefrån, de kommer snart i ett nytt inlägg:)

    Hej och välkommen Pia! Ja, det finns ju hemskt många vackra hus i örebrotrakten. Jag hör tacksamt av mig för lite råd:)

    Lycka till till er också!

    SvaraRadera