onsdag 7 april 2010

Våren äntligen på väg

Det är ett tag sedan jag skrev, men nu har jag lite ledigt igen och då händer det lite mer. Jag åkte ut för att göra en sista gallring av granar på tomten, det känns ju som att det börjar närma sig allvar.

Idag hittade jag också ritningarna på mitt hus på min mejl. Skall till Nääs imorgon för rådgivning angående bl.a. grunden. Får se om det kan tänkas stämma med ritningarna. Om allt nu stämmer skickar jag in bygglovsansökan denna veckan eller i början av nästa. Då skall ni också få se de fina ritningarna.
Under påskveckan har jag inte bara sågat ner de sista granarna och släpat dem genom gyttjan och blötan på tomten, jag har även förberett årets sådd. Har hittat en fin plats åt mina tomater och hann även planterna minipåskliljor lagom till påsken. Undra när man kan plantera ut allt som växer och frodas här i mina fönster?
Dessutom har jag hittat lite vårtecken, gräslöken har redan börjat spira och smultronbladen lyser ljusgröna och granna. Allt ackompanjerat av vattnet som nu äntligen porlar i bäcken igen. Jag tror att våren är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar