tisdag 21 september 2010

I väntas tider


Går nu i väntans tider...beslutet om bygglovet borde dimpa ner i brevlådan när som helst.

Tyvärr har det tydligen strulat till sig lite på miljöavdelningen då det visade sig att han som hade hand om min avloppsansökan inte längre jobbar kvar på kommunen. När jag ringde och undrade hur det gick berättades det för mig att mitt ärende på grund utav detta hade hamnat mellan stolarna då tjänstemannens arbete ej delats upp mellan dem som jobbar kvar...fick löfte om snabb behandling, om nu det går att lita på. Skall ringa i veckan och höra hur det går för dem. Jag hade ju skickat in denna ansökan långt före bygglovsansökan och bygganmälan för att detta skulle vara klart i god tid. Där fick man för det.

Jag vet dock att alla mina grannar fått hem ritningarna på mitt hus och min bygglovsansökan, de hade till den 19/9 på sig att skicka tillbaka denna, med andra ord borde beskedet komma snart.

under tiden får jag njuta av mina tomater

2 kommentarer: