tisdag 19 oktober 2010

Ritningar


Kan bara inte låta bli...har fått ytterligare någonting att bita i. Måste tänka om eftersom jag planerat badrummet utan anslutning till murstocken.

Enligt självdragsprincipen krävs att både kök och badrum är anslutna till var sin gång i murstocken. Såklart, men det tänkte vi inte på när vi planerade köket, varken jag eller min arkitekt. Som du kan se ligger inte badrummet i anslutning till någon som helst murstock. Därför måste jag nu tänka om och lägga badrummet på annat vis. Vill helst inte offra ett utav de mindre rummen, var så nöjd med att kunna ta en del av det stora köket. Nu går tankarna till att ta en del av sovrummet och en mindre del av köket, vilket kan bli en kombination av badrum och tvättstuga, i ett och samma rum. Då kan jag ha badrum i den ena delen (sovrumsdelen som vetter mot dörren) och så går man in genom dörröppningen och vips så är man i tvättstugan.

Eller är det någon av er som som har en annan idé? Tar tacksamt emot respons och eventuella bättre förslag!

Jag försökte ta en bild på inritat, nytta badrum, men bilderna blev tyvärr för dåliga...dags att införskaffa en ny kamera kanske. Därför får er fantasi flöda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar