söndag 27 november 2011

Väder och vind



De senaste dagarna förstår jag mer än väl vilken tur med vädret jag haft under mina nedplockningsdagar. Hur kan jag haft sådan tur? Det är faktiskt helt otroligt.

Huset ligger nu nedpackat under presenning i väntan på att strös så att det är lika friskt och fint till våren som det är nu. Tyvärr tillåter inte detta ruskväder denna rokad, men jag hoppas på en fin dag inom en snar framtid för denna uppgift. Dessutom väntar jag fortfarande på grundstenarna som jag hoppas kommer med beställd transport i morgon.

Nu när huset är räddat har jag fått mer tid till att fundera ut en ordning på allt annat som nu väntar. Ritning på befintligt hus är bland det första, med en tillbyggnad för badrum, hall och kanske även ett litet gästrum ska till. Det ska bli spännande. Sedan gissar jag på att alla papper och ritningar ska gå samma varv bland grannarna och byggkontoret som sist. Hoppas på att slippa ett nytt byggsamråd, men det är väl att hoppas lite för mycket. Sedan ska tomten dräneras så att min trädgård blir något torrare än den är nu. Jag måste boka vatten, avlopp och grundprojektering. Ja, jag har ju att göra, men pappers- och telefonarbete är inte riktigt lika roligt som att svinga handslägga och kofot...kan också tillägga att jag nu äntligen även blivit vän med spännbanden. Inte illa alls!

Här ska det bli en tillbyggnad, betydligt större än den tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar