söndag 22 januari 2012

Ritningar


Här kommer lite större bilder på de tre förslagen på hur tillbyggnaden kan inredas. Dock tror jag att jag redan har bestämt mig. Jag har varit inne på lösningen med entré på husets västra gavel, men så kom Gård och Torp. När jag hittade bilden på det lilla vackra torpet här nedan så var det klart! Det blir entré på baksidan (norrsidan) och det något större badrummet, med sned vägg.

så här vill jag att min utbyggnad ska se ut, men den ska gå längst hela husets sida


en lösning med ett lite större badrum och sned vägg


en lösning med entré på västra gaveln


en lösning med ett mindre badrum, men större hall

2 kommentarer:

  1. Hmm, vi har haft lösa planer på att bygga till någon gång i framtiden. Och vår idé är väldigt lik din (bilden i mitten). Men du skriver en del om kvalitetsansvarig, måste man ha det vid utbyggnad? Eller är det bara vid nybyggnation?
    /Stina

    SvaraRadera
  2. Eftersom ni behöver söka bygglov för tillbyggnad och göra en bygganmälan krävs nog att ni har en kvalitetsansvarig eller kontrollansvarig som det numera heter. Kolla med din kommun, där finns också bygganmälan att ladda ner och skriva ut.

    Lycka till!

    SvaraRadera