söndag 18 mars 2012

Nytt bygglov


Denna helgen ska jag färdigställa situationsplanen så att jag kan skicka in min nya bygglovsansökan. Trots att jag har ett bygglov på Drängstugan måste jag nu söka nytt för mitt nya torp Dammen.

Detta på grund av den nya Plan och Bygg-Lagen som trädde i kraft i maj för ett år sedan. Typiskt! De nya ritningarna är klara och i morgon går de, tillsammans med bygglovet och situationsplanen, med posten till kommunen.

I och med att jag skulle fylla i en ny bygglovsansökan var jag också tvungen att lyfta på luren och ringa upp min kvalitetsansvarig för att se om han gick med på att hjälpa mig med mitt nya torp. Jag var lite orolig att han skulle säga nej efter så lång tid och med ett nytt hus, men det gjorde han inte. Trots att han håller på att avveckla sin verksamhet :) Tack för det!

Hoppas nu inte detta tar allt för lång tid!








3 kommentarer:

  1. Vi håller alla tummar vi har för att det ska gå snabbt och smidigt med bygglovet.
    LenaSW

    SvaraRadera
  2. Hej Therese... Jag och min fru har ett torp som man tror är från ca 1750. Det är på många sätt välbevarat och de som ägt det innan har renoverat med (i mina ovana ögon) finess för att bevara det gamla. Nu verkade det som om du redan hade något på G, men vi kommer eventuellt att sälja vårt torp för att kunna bygga hus på tomten. Vårt eget intresse och kunskap sträkcer sig inte så långt, men vi vill inte bara riva det. Hör gärna av dig om det låter intressant. anders@kaxholmen.com

    SvaraRadera