tisdag 10 april 2012

Hyvelbänken på plats


Äntligen har jag fått tag i och hämtat hem en hyvelbänk. Den står nu i mitt blivande snickeri och torkar efter blöt färd från Uddevalla. Innan den hamnade i Uddevalla hade den stått och använts på en gammal gård någonstans i Västergötland. En hyvelbänk i min smak alltså.





Det är en riktigt gammal och rejäl bänk jag fått tag i. En hel del skavanker, men vad gör väl det. Nu ska här snart sättas igång och restaureras fönster. Saknar bara en kittlampa. Funderar över om det lönar sig att köpa en ny och sedan sälja den, att hyra verkar krångligt då jag förmodligen behöver den ganska länge i olika omgångar. Någon som har en begagnad att sälja?

1 kommentar:

  1. Hej - Sten Trolle här - det är jag som utvecklat och tillverkar Kittlampan. Hör av dig till mig så kan vi säkert hitta en lösning som passar dig.

    mvh

    Sten@solarisab.com

    SvaraRadera