måndag 3 september 2012

Högre och högre...


Nu händer här grejer må jag säga. Idag har ytterligare några varv kommit på plats. Tyvärr jobbar jag ju och kan inte var med så mycket som jag önskar, men kvällarna ägnar jag åt att förbereda för dagen efter. 

Först var det dags att inspektera dagens arbete. Så roligt att se alla framsteg.

Drevat och klart.

Sedan ner till ladan och leta rätt på de stockar som ska upp i morgon.

Här ligger visst en hög också, bland alla fönster och dörrar,

Jaha, här har vi stockarna, bara att lasta in i min praktiska bil.

Underbart, det går ju nästan in ett fjärdedels hus i min bil.

När alla stockar ligger i rätt hög kan jag bara inte låta bli...jag måste lätta på plasten och lägga på B5 som saknades idag.

Sådärja, bara att slå på plats.Det är skönt nu när det mest är korta stockar, då går det lättare att göra allt själv.

Mörkret faller fort nu, men i eldkorgens sken fick jag allt täljt till en hel hög med nya dymlingar som kommer att behövas i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar