söndag 30 september 2012


I veckan kom jag att inse att jag ganska så snart står inför nästa moment, ett moment som hela tiden legat sådär lååångt in i framtiden. Plötsligt står jag här och ska bestämma golv-och takmaterial och färger. 

Oj då, hjälp! Jag som varit så fokuserad på papper, telefonsamtal, markförhållanden, grunden, geoteknik, fönster, regnet och framförallt att hela huset ska komma upp. Nu måste jag börja fundera över vilka färger mina innertak ska ha, det är ju snart dags för mellanbjälklaget att komma upp. 

Samma dag kom jag på att jag har lite böcker som jag för länge sedan stoppat undan, det var inte helt lätt att hitta dem, de var väl undanstuvade, och den gången med en tanke och en känsla att dessa kommer jag inte behöva bekymra mig om på ett tag. Nu var det dags att leta upp och damma av dem. Det var en mäktig känsla när jag hittade dem. 

Nåväl, hur ska jag nu tänka? Vad ska jag välja? Det är inte helt lätt. I köket, som hade pärlspontspanel både på väggar och i tak, tänker jag naturligtvis återskapa det samma, men, det har visat sig sitta tapet på väggstockarna, tapet som alltså måste ha suttit där länge och antagligen varit den allra första väggbeklädnaden. Hmmm. Det är en vacker blå tapet. Hmmm (igen). Men jag överväger nog pärlsponten. Den var vit när jag plockade ner huset, men det visade sig att under den vita färgen fanns en grön färg. Jag ska nog försöka hitta denna kulört och se vad jag tycker om den.

De numera avdammade böckerna.

Kan någon av dessa färger överensstämma med den på väggen under?

Här en färgtrappa (typ) på panelen i köket.

Den blå tapeten syns på lite håll (ska försöka fixa en bättre bild snart)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar