tisdag 16 oktober 2012

Här händer det grejer


Nu när det gamla huset är uppe är det dags att få till utbyggnaden. Mina hantverkare har varit här i tre dagar och nu börjar det hända grejer.

När jag kom hem idag kunde jag gå upp och ställa mig i det som håller på att ta form av ett sovrum (lillarummet), ett badrum och en liten hall. Jisses, nu är det lättare att se hur stora (eller små) de olika delarna kommer att bli. Tanken svindlar, "här kommer jag gå in i mitt lilla torp...och när jag går in här kommer jag in till badrummet...och här, här kan jag ha min säng tills jag är klar på övervåningen"...tankarna far runt.

På denna sida kommer badrummet att ligga.

Entrén kommer ligga något till höger om tillbyggnadens mittpunkt.


När jag tar bilden står jag i lillarummet, det som kommer att bli gästrum så småningom.


Här står jag i blivande badrummet och blickar mot lillarummet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar