fredag 18 januari 2013

Panel


Under vintern får man sysselsätta sig med...tja, vintersysslor. 

Det blir mest fönster för min del, skrapa, slipa, olja...då kan jag stå inne och med värmefläkt blir det ganska behaglig arbetstemperatur. När alla fönstren är klara ska jag flytta inomhus så att jag kan kitta och måla dem. Men det blir också till att ringa runt, kolla priser, blocket, beställa  material, offerter, hantverkarbesök mm. I helgen kommer en fönsterhantverkare och kollar över mina fönsterkarmar. Jag behöver en bedömning om jag klarar av att laga dem själv. Några är ganska illa däran.

 Under tiden är min pappa fullt upptagen med att plocka ner träd ur skogen som ska bli till fina panelbrädor som så småningom ska klä mitt lilla torp. Till våren ska de sågas upp och det ska bli en fröjd att skåda mitt lilla torp när de spikats på plats.





Det var ett tag sedan detta vädringsfönstret öppnades kan jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar