tisdag 26 februari 2013

Sol och ljus


Vi går mot ljusare tider. Vad jag längtat. Jag är så innerligt trött på vinter och kyla! Och helgen var kyligt, ja, men vilken underbar sol som strålade och värmde.

Det gick liksom inte att låta bli att ägna sig åt lite utearbete...också. Det blev till att ta fram motorsågen igen. I somras rök några träd som jag länge hoppats på att kunna spara, men det gick tyvärr inte. Grävmaskinen drog upp dem och lämnade plats åt byggarbod och husgrund...och träden blev liggandes. Tills nu.

Fast helgen började med fest, taklagsfest hos mina husflyttarvänner inte så långt hemifrån. Deras hus, är ett hus...betydligt större än mitt. Och det var så roligt att se det upplockat, jag vet ju själv hur det känns. Lycka till med Byhn mina vänner!

Och helgen avslutades med det vanliga...fönsterrenovering...



Äntligen fick jag fram motorsågen och de fallna träden är nu kapade.

Lilltorpet i solnedgången.

Fönster, fönster, fönster...


Taklagsfest i Släbo. Nu är Byhn flyttat.

Titta in på deras blogg vetja: http://flyttabyhn.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar