lördag 23 februari 2013

Ledig vecka


Den lediga veckan fanns allt för mycket inplanerat för att jag skulle få sådär mycket gjort på torpet...som jag alltid tänker mig att jag ska få gjort. 

Men jag hann iallafall med några fönsterbågar till, dessutom grundmålade jag de nya fönstren som ska sitta i tillbyggnaden. 

Jag ringde även lite samtal för att dels få tag i grangolv, dels hitta tegelsen till min murstock närmare än Falkenberg. Jag hade fått tips och ett telefonnummer av ett par grannar till en man som kanske kunde ha...och han hade! Jisses, ibland ska man ha tur också. Imorgon bär det av med traktor och släp för att hämta hem ett lass med tegelsten och sedan vill jag bara att det ska bli väder att kunna sätta igång med att mura min murstock.

Det blir bl.a. två liggande (nya) fönster i tillbyggnaden.

Recept på linoljefärg från bvn.se

Jag behövde sila färgen från i höstas och vad passar bättre än mammas gamla nylonstrumpor.
Tar de aldrig slut?

Morgonmyset inkluderar planer och tankar om hur jag ska lösa murstock och pelletskamin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar