tisdag 9 april 2013

Alla dessa frågor...


Har turen att ha ett arbete där jag har påsksemester en vecka och inte nog med det...vackert väder att arbeta ute. Det finns dock ett orosmoment...jag blir nämligen tokig...på alla dessa frågor som just nu far fram och tillbaka, likt ett oroligt febertillstånd. Frågorna följer mig dag som natt.


Vilka kulörer ska jag ha i taken, på väggarna, på fodren, dörrarna? Vilken pärlspont ska jag välja? Lerklina eller inte? Vilken typ av linoljefärg ska jag använda? Vilket grangolv ska jag köpa? Vilka längder? Hur många kvadratmeter? Hur ska jag dra regelväggarna mellan hallen och badrummet respektive gästrummet i tilllbyggnaden? Raka väggar? Diagonala väggar?

Jag tittar på mina undangömda prover på hur det såg ut i det gamla huset, men inte blir jag klokare för det. Grönt har jag förstått att det var på det mesta, igår hittade jag ytterligare en grön nyans...kan hela köket ha varit i grönt? Jag minns att jag läst någonstans att man ofta hade samma färg eftersom det var lättast, men blir det inte lite väl grönt? Man kan ju skifta i olika gröna nyanser kanske?

Jag har iallafall varit ute på Sundsby på Tjörn och fått med mig ett färgprov som jag tänker borde passa. Jag håller som bäst på att pröva olika brytningar av den färgen. Vi får se hur det hela slutar.


Färgtrappan och Ekhagens byggnadsvård fick ett besök på påskaftonen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar