lördag 11 maj 2013

Det finns att göra


Alltså...det finns att göra här på torpet. I vintras var det fönster, fönster, fönster...och det är det väl i viss mån fortfarande, men nu kan jag variera det med pappspikning (snart klart), lägga isolering i golvbjälklaget, lägga mitt grangolv som nu har kommit, rensa tegelsten till murstocken, lägga panelbrädor på tork... 

Jag har också en del målningsarbete att göra, det är framförallt där fönstren kommer in i bilden just nu. Utöver det målar jag olika prover för att hitta de rätta kulörterna till mitt kök vilket är spännande, men inte helt lätt. Och jag har en del fönster kvar att få ordning på...för att inte tala om fönsterkarmarna...mitt ständiga dåliga samvete. Jag måste bara ta tag i det och hitta någon som kan laga dem åt mig, jag har nog varken tid eller ork att göra dem själv. 

När det gäller den gröna färgen är jag inte helt nöjd, men jag fick en idé när jag läst i senaste numret av Gård och Torp. Grön umbra kanske skulle göra susen. Jag ska nog försöka få till en egen grön färg som passar.

Som om detta inte var nog...jag har en trädgård som börjar vakna till liv och som drar i mig som en magnet. Jag har lovat mig själv att i år får det bli minsta möjliga ansträngning där för att få mer tid till husbygge, frågan är bara om jag kan låta bli.

Direkt från skogen i vintras
Sågades till panelbrädor och lock i vår

Ligger på tork nu

Potatisen ska också i jorden, här den goda Amandine


Fönsterkarmar som ger dålig samvete

Det finns fortfarande några fönster att skrapa, kitta, glasa och måla  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar