torsdag 9 maj 2013

Hjälp - jag blir galen...


När det gäller uppvärmningen av mitt lilla torp har jag ju tänkt en salig blandning av sol, pellets och ved. Har ju dessutom liksom sedan länge vetat vilken pelletskamin jag skulle ha, eller, iallafall två möjliga kandidater. Nämligen Castile eller Mt Vernon från Quadra-Fire.  
När jag nu utforskat saken lite närmare har jag kommit till den tragiska insikten att dessa inte är kanalanslutna, vilket min kamin måste vara då den ska värma upp fler rum än bara rummet där den ska stå. Jag har visserligen hittat andra, fina moderna gjutjärnskaminer  med lite äldre utseende, men tro det eller ej...ingen är kanalansluten. 

De kanalanslutna kaminerna som skulle passa mitt uppvärmningsbehov passar helt enkelt inte mitt hus, eller är det kanske min smak de inte passar? Oavsett tycker jag att de ser ut som små plåtrobotar och skulle bli ett anskrämligt inslag i mitt lilla torp. 

Men det kan väl ändå inte vara möjligt. Det måste väl ändå finnas en snygg, kanalansluten pelletskamin. Annars är det hög tid att börja tillverka det, NU! Jag behöver den förhoppningsvis i höst. Hjälp!

Det är denna som ska ersättas med en kanalansluten pelletskamin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar