tisdag 16 juli 2013

Panelen börjar komma på plats


Bräda för bräda, spik för spik kommer ytterpanelen på plats.Vilken skillnad, nu kan man ju verkligen se hur mitt lilla torp kommer att se ut.

I förra veckan påbörjade jag arbetet med att sätta panelbrädorna, idag är jag nästan klar med två sidor av huset. I fredags var min hantverkaren här och han hjälpte mig att göra fönsterfoder till de två fönstren på framsidan av torpet. Viken skillnad, vad vackert det blir.

Det enda som grämer mig något är att fasadlivet kommer såpass mycket utanför grunden. Jag har tjatat och oroat mig över detta från ritning och grundläggning till regling och så blir det ändå som jag befarat. Vet inte om det går att "trolla bort" med hjälp av vattbräda eller dyligt. Jag funderar väl vidare på det så länge.

Första panelbrädorna på plats.

 
Tja, man börjar ana en förändring i gläntan.

Stack och införskaffade en kap- och gersåg, äntligen!

Andra sidan börjar få färg.



Fönsterfoder och vattbräda på plats...och så ett färdigmålat fönster.
 
Ljuset som strilar in från västsidans överfönster är som vackrast i torpet runt åttatiden på kvällen.

Här tar jag vid idag, dags att göra klart tillbyggnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar