söndag 29 september 2013

Den eviga murstocken


Sådär ja, i veckan fick jag besked om att den upptagne mannen som ska putsa min murstock kommer på måndag. Äntligen! Inte en dag för tidigt. Jisses vilken tid det tar att få klart den.

Och, i veckan öppnades taket för murstockens entré ut i det fria. Inte en dag för tidigt det heller om jag ska vara helt ärlig. Under veckan har jag således letat efter ett gammalt badkar, det hela slutade med att jag numera har två stycken. Tänk att det kan slumpa sig så. En god vän hade ett i sin hästhage och skulle inte använda det mer. En annan vän hade under sommaren renoverat sitt badrum och inte orkat åka till tippen med sitt: "Jag hämtar det!" utropade jag när det kom på tal.

Vad ska jag nu med dessa bakar till? Jo, först och främst till att blötlägga leran till putsen till min murstock. Varför två? Jo, för min andra plan och framtidsvision ska kunna genomföras behöver jag fler badkar. Ju fler, desto bättre kanske man kan säga då.

Planen är att så småningom skaffa lite får, kossor, hönor och kanske ett par grisar. Då behöver jag vattenämbar...och vad passar bättre än gamla badkar? Mina vänner tror att jag ska öppna spa, och vem vet...Björkebacka spa&retreat kanske vore nå´t.





Utsikten från övervåningen (där mina får en gång ska beta)


Ut i det fria







Lera i blöt




Murstocken på nedervåningen, med den gamla Vestan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar