torsdag 2 januari 2014

En tillbakablick


Så här vid årskiften vandrar tankarna osökt in på det som varit, här en tillbakablick i torpets nutidshistoria. 


Torpet i november 2011, på plats vid Kvarndammen, utanför Ucklum.

Stock för stock plockades det ner.

Tills bara en hög med stockar låg kvar på marken.

Och en uppmärkt grund stod kvar.



Ett år senare var det upplockat igen, nu i Kareby,
ca 3 mil söder ut från ursprungsplatsen.


Tillbyggnaden var under uppförande och var på plats innan vintern slog till 2012.

Och jag påbörjade arbetet med att lägga bottenbjälklaget i gamla delen.

I månadsskiftet oktober/november, ett år senare såg torpet ut så här.

Och i mitten av november ståtar torpet med målad panel, vindskivor, tak med tegel,
dörrar, fönster med fönsterfoder, stuprör, skorsten, lockstöt och simsbrädor.

Och inne i torpet är murstocken klar och golvet är nästan lagt i hela gamla delen.

Min förhoppning är att jag i november 2014 har flyttat in i torpet. Den som lever och har hälsan får se.


6 kommentarer:

  1. Tänk vad häftigt att se då och nu! Även om du har en bit kvar så har du verkligen åstadkommit jättebra resultat!!! Mvh anneli

    SvaraRadera
  2. Tack!

    När man är mitt upp i det känns det ibland som om det står helt still, då är det nyttigt och roligt med en sådan här liten påminnelse.

    SvaraRadera
  3. Vilket jobb! Kul att se före och efterbilder! Det kommer att bli toppenfint!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag tror också att det kommer bli väldigt fint när det blir klart :)

    SvaraRadera
  5. Vad läckert det kommer bli. Snyggt jobbat!
    /Ellinor

    SvaraRadera
  6. Tack Ellinor!

    Ja, jag tror också att det kommer bli väldigt bra när det väl är klart :)

    SvaraRadera