söndag 30 mars 2014

Åh du soliga vår


Vilken underbar helg! Solen skiner och ger så mycket energi och lust att...gräva i jorden ja. Huset har inte fått så mycket omsorg denna helg inte.

Men några lock har jag fått på plats iallafall. Inser att jag inte hade så värst mycket av den vara heller, de är snart slut så då får det bli till att köpa nu då.

Mest tid har jag lagt på min trädgård. Jag har grävt och piffat till mina odlingsplatser. Har lyckats förälska mig i Falu svart. Köpte några liter för att måla "lock" till min innervägg* i tillbyggnaden. Insåg att jag fick väldigt mycket färg över och har nu målat det mesta i trädgården svart.

*Mer om den väggen kommer du att kunna läsa om i kommande inlägg. 

Pilkorgarna har nu gjort sitt och ser riktigt anskrämliga ut.


Med tegel kvar från murstocken så blev det snabbt en
provisorisk odlingsrundel. Ska ju bygga klart mitt hus tänkte jag...

Grävt, plockat upp så många jordärtsskockor jag kunde hitta och gödslat,
allt för att sätta frön och potatis i jorden om ett tag.

Falu svart :) på både pallkragar och skyltar.

Trädgårdsmöblerna har skurats och kommit på plats och
granen ligger nu på rishögen som aldrig bränns upp.

Akleja, löjtnanshjärtan, vallmo, gräslök, vitlök och persilja spirar.

Blev så till mig över fönstret i förra inlägget att jag helt
glömde bort både klaffventilen och...

...att elen nu är färdigdragen i nya delen.





Några lock lyckades jag spika upp innan jag gav upp
för denna helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar