söndag 23 mars 2014

Fönster och ljusinsläpp


För några veckor sedan var jag på besök hos Hus till hus i Alingsås för att inhandla isolering till min tillbyggnad. Då lyckades jag även förälska mig i ett fönster. Fast kärleken infann sig inte till fullo förrän jag var på väg hem. Efter en 45 minuter lång bilfärd var jag helt såld. Visste precis var det skulle sitta. Och det skulle bli så vackert.

Problemet vara bara att jag aldrig kom iväg för att införskaffa det. Inte förrän igår och jag hade förberett mig på att det förmodligen inte skulle finnas kvar. 

Det egentliga ärendet var att byta ut klaffventilen jag köpte där och som visade sig vara för stor. När jag kom fram var jag tvungen att titta efter om fönstret fanns kvar. Döm om min förvåning när det stod där, precis på samma ställe jag hade lämnat det för ett antal helger sedan. Nu är det mitt! Det behöver en liten översyn, lite nytt kitt och lite mer färg. Men det ska sitta i en mellanvägg så det behövs bara snyggas till lite grann. 

Och, inte nog med det, en mindre klaffventil lyckades jag komma hem med också. Vilken lyckad helg.


Hittade även ett fin fint badkar.

Och en iordninggjord och svärtad Vesta, sparade många tusenlappar på att
slippa införskaffa en ny.

Här har vi den stora kärleken. Lite nytt kitt och lite färg så är det klart.
Den gula färgen kommer hela hallen att få så småningom. 

Här ska det sitta har jag tänkt.

Extra ljusinsläpp i den mörka hallen och ett dekorativt inslag.

1 kommentar:

  1. Aha! Nu ser jag att du löst problemet med fönstret. Riktigt läckert! Jobbade hela vintern med blyinfattade kyrkfönster så därför är jag lite innördad på sånt just nu! :)

    SvaraRadera