tisdag 12 augusti 2014

Vardagen är här igen


Nu har verkligheten kommit ikapp. Dags att börja arbeta igen. Mindre tid för torpet, men det får gå ändå.




Innan semestern var helt över fick jag satt in mina fönster och slipat och limmat en utav dörrarna. Fönsterkarmen väntar jag ännu på, men en del fönstersmygar har kommit på plats i de fönster där jag fått upp det tänkta väggmaterialet. Det betyder i kammar´n och i rummet i tillbyggnaden där jag bara ska spänna papp och måla.

Jag har även varit på det lokala snickeriet och hittat ett foder som är väldigt likt originalet, enda skillnaden är att det i ytterkant är något tjockare. Jag kan naturligtvis få specialhyvlat foder till en högre kostnad och lite längre väntetid. Vet dock inte om den lilla skillnaden är värt det. Som vanligt tänker och funderar jag lite till.



Dags för fönstersmygar i rummet.

Tada! Klart! Nu ska det bara målas.
Här är smygen i kammar´n målad en första gång, kunde inte hålla mig.

Åter dags att rengöra och feja gångjärn.

Här är dörren som ska sitta mellan hallen och rummet i tillbyggnaden.

Dörren är slipad, limmad och ska torka.


Och i trädgården är det fullt liv. 

Björnbär är det sannerligen gott om. Två burkar sylt har det blivit såhär långt.

Och äntligen börjar tomaterna mogna. Så söta och goda efter alla soliga sommardagar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar