måndag 29 december 2014

Badrum


Som så ofta nuförtiden har tiden sprungit iväg och jag har inte skrivit så mycket här, men det har trots allt hänt en hel del. 

Jag har (trot eller ej) till slut bestämt hur mitt badrum ska se ut och inte nog med det...kakelarbetet är klart. Tada! Just det är lätt att säga när jag inte gjort arbetet själv. Tänkte att det blir nog rakare och mer vattentåligt om någon behörig gör jobbet, behöver ju även lämna våtrumsintyg på jobbet.


På väggen har jag Konradssons Cotton vågig i förband.


På golvet har jag Dekors Braga Classic.

Det som nu återstår är pärlgrå panel, vita smygar, foder och lister. Sedan är det bara inredningen som saknas. Hittade en väldigt fin kommod med ett supermodernt, rektangulärt handfat av svart granit med ledbelysning infälld. Tänkte att det hade blivit ett riktigt stilbrott och så läckert. Har ett köksskåp som stod i huset och ska se vad det kan gå på att tillverka ett nytt handfat att placera i skåpet. Tyvärr tror jag att skåpet är lite för långt för att få plats, men vi får se hur det hela slutar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar