måndag 29 december 2014

Ytterdörr


Jag har äntligen fått hem min fina ytterdörr. Eftersom det inte gick att kombinera tillgänglighetsanpassad gammal fodrad dörr fick jag beställa en ny.

Och som allt annat tog det en bra stund att komma underfund med hur denna dörr skulle se ut. Passa husets karaktär, fönster för ljusinsläpp mm. Hade nog letat på nätet i flera veckor, kanske månader, när jag helt plötsligt, på Instagram fick syn på en dörr. Denna dörr sitter på ett stenungsbageri i Skånen någonstans. Min snälla snickare tog vägen förbi bageriet och studerade dörren. En gammal spegeldörr som fått spontad panel på utsidan.


Utsidan har spontad panel. Denna sida kommer troligtvis att bli grön.

Insidan av dörren är en spegeldörr som troligtvis kommer bli pärlgrå (Ottossons).

Dörren har även ett innerfönster som ska gå att ta ur på sommaren om man så vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar