onsdag 13 maj 2015

Får får inte får, får får lamm


Nu var det ruskigt längesedan jag var här inne och skrev. Torplusten avtog i februari och sedan dess har en del annat hänt. 

Till exempel har tackorna jag införskaffade i höstas nu lammat och torparfamiljen har växt kraftigt måste jag säga. Kamilla fick först tre ursöta lamm och en knapp vecka senare var det dags för Kristina att få sina två töser. Med detta blogginlägg hälsar jag alla fem välkomna in i torparfamiljen!



Kamilla med Melwin och Petra.

Melwin älskar att hoppa i höet.

En kan inte få nog av denna kille.


Kristina med Matilda och Elvira.

Petra och Melwin.

Här har vi hela Kamillas kull samlad med lill-Stina på toppen.


3 kommentarer:

  1. Stort grattis till alla nya små familjemedlemmar! Vilka bedårande varelser. Förstår inte hur du kan få något gjort. Själv skulle jag nog sitta bredvid, nära och bara njuta. Älskar Melwins frisyr ;-).

    Hur har det gått med inflyttningsplanerna? Hade du och torpet gemensam födelsedagsfest? Vi här ute som följt dig är nyfikna hur det har gått. Trivs du? Blev det så bra som du förväntat dig? Kan du inte ge oss, dina läsare, lite tips och råd vad man ska och inte ska göra när man ger sig in i ett så här stort projekt. Du besitter nu stora kunskaper och erfarenheter inom området. En riktigt veteran. Visserligen tror jag inte att jag skulle våga mig på ett helt stort hus, som du har gjort. Men byggnader kommer ju även i mindre varianter. ;-)

    SvaraRadera
  2. Oj, hjälp! Var jag så efterlängtad här ;) Jag är ledsen för den långa tystnaden. Nej! Ingenting blir som en planerar. Jag har alltså inte flyttat in. Som jag nämnde i blogginlägget tog all lust slut och jag har helt gått upp i får, lamning, lamm, trädgård, odling och löpning samt lite skidåkning...

    Men nu känns det som att lusten börjar återvända. Har målat min ytterdörr (se nästa inlägg). Det främsta tipset jag har är att inte bygga/ansöka om bygglov för permanentbostad. Bygg som fritidshus för då slipper du alla krångliga regler och anpassningar. Jag kommer att vara på Nääs (REKO-festivalen) på söndag och prata lite om min husflytt om du är intresserad och har vägarna förbi (vet ju inte var du bor).

    Tack för din långa och fina kommentar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att vi saknat dig. Men, vi är så glada att du är tillbaka. Efter så här många år med flytten är det väl inte konstigt om luften går ur vid något tillfälle. Passa på och njut av våren, lammen och hur långt du faktiskt kommit. Ge dig en klapp på axeln och var stolt över var du är idag.

      Tack för tipset om bygglovet. Kommer ihåg att det var en riktig rysare för dig. Tyvärr kan jag inte vara med på Nääs på söndag (bor lite längre upp i landet) men lycka till med föredraget.

      Radera