fredag 7 augusti 2015

Pärlspontspanel


Snart är all pärlspontspanel på plats. Det har gått åt en hel del. 

Förra året försökte jag beräkna hur mycket panel som skulle gå åt till de olika rummen och utrymmena. Ville inte måla mer än nödvändigt och samtidigt skulle det ju räcka överallt. Nu ser jag resultatet på den uträkningen...den stämde ganska väl. I köket, som är grönt, fattades det ca tio målade längder, i det gråa badrummet bara tre. I hallen har jag ett gäng gula kvar eftersom jag planerar att bygga någon form av garderob/avskiljare där. Däremot har det blivit lit si och så i trapphus och hallen från verandan. Hade inte bestämt vilken färg där skulle vara så där fick det bli det jag hade kvar. Även takpanelen har räckt hela vägen.










Badrummets väggbeklädnad är nästan klart.


Frågan är vilken nyans av grått det blir när det är klart.
Är just nu inne på 50% hastingsgrå och 50% titanvit, Ottosson.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar