fredag 16 oktober 2015

Kommod och linoljevax


Sedan jag fick hem två pallar pellets och efter ett dygn fått upp en härlig temperatur i torpet är det hemskt mycket roligare att gå ut och återuppta jobbet med än det ena, än det andra.

Det resulterade i att jag igår gick ut och uppdaterade mig på läget. Inventerade material som behövs inför den snart annalkande lediga veckan då en drös hantverkare kommer hit och fixar iordning det där med kök, vatten och el. Det som jag nu väntat på så länge. 

Jag tog också tag i kommoden jag köpte på Hem- och Villamässan för ett tag sedan. För att den ska smälta in i badrumsmiljön lite bättre hade jag sedan tidigare införskaffat svart linoljevax för att ersätta den bruna vaxningen. Och ja, efter en första omgång vax så tror jag det här kommer bli bra, riktigt bra faktiskt.












2 kommentarer:

  1. Roligt att du snart kan flytta in! Kommoden blev verkligen bra mycket snyggare!
    Jag har följt dina strapatser ett tag nu, men aldrig kommenterat. Jag tänkte att jag måste ge dig stort beröm med allt arbete du har lagt ner! Hatten av! Och ett stort Grattis till det mycket vackra torpet!
    Jag kommer att fortsätta följa dina äventyr! Tack!
    Mvh Michael

    SvaraRadera
  2. Jamen hej Michael!

    Och stort tack! Vad roligt att du följer mig och mina äventyr i torpdjungeln :D

    SvaraRadera