tisdag 22 december 2015

Bättre sent...

Äntligen lite ledigt efter en väldans hektisk och intensiv höst. 

Det är så skönt att äntligen vara ledig och kunna ägna mer av min tid i torpet även fast jag mest är trött, less och oinspirerad. Under hösen har jag dock kommit över lite fina loppisfynd. Loppis är verkligen en riktigt höjdare när en har ett gammalt hus som kräver gammalt pynt. Som traditionen kräver, har jag bl.a. kommit över ett par gamla ljusslingor till granen, röda kulor, halmstråprydnader till granen. Nu saknas bara glittret och så självaste granen då förstås...ja, ja...det kommer väl fler jular får en hoppas.

Under dagen har jag pyntat torpet lite, äntligen fått upp adventsstjärnan och så har jag målat min fina kommod. Den jag linoljevaxade bänkskivan på tidigare i höst. Nu har vaxet härdat och jag har bestämt mig för att resten av kommoden ska få Ottossons Hastingsgrå kulör. Om det slår väl ut är tanken att även fodren inne på badrummet får samma gråa nyans.


Loppisfynd
Mer loppisfynd.
Och idag kom så äntligen adventsstjärnan upp i torpet...bättre sent...
Kommoden före ommålningen.
Kommoden efter första strykningen av Ottossons Hastingsgrå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar