lördag 9 januari 2016

Badrumsinredning

Med rinnande vatten i torpet började även inredningshysterin ta fart i mitt inre...möbler...herrejisses...jag måsta börja tänka på möbler och inredning. Badrumsskåp, spegel, förvaring, badrumsmatta, finns det runda duschstänger? Ja, tankarna bara virvlade omkring. 

Har jag kommit dithän att det är dags att fundera över och planera inredning av torpet. Jo då, så är det allt. Kom då att tänka på den där köksbänken som blivit över och som står i landa. Den jag hoppats skulle kunna utgöra den kommod jag behövde i badrummet, men som visade sig vara alldeles för bred. Jag började mäta, åkte ner och hämtade och ställde på plats. Jodå, med lite omsorg, kärlek och lite annan färg så kommer det bli hur bra som helst.

Och ja! Det finns runda duschstänger, för ca 4000:- (hmpf!).

Helt rätt, den är blå, såklart!
Funderar faktiskt på att inte ha skåpsluckor utan draperi istället.
Jag tror det kommer ge ett nättare intryck.
Här tänker jag att den ska stå. Perfekt förvaring.
Och badkaret kommer få plats perfekt.
Dessutom en liten yta att ställa koppen eller glaset, med någonting gott i,
som hör till tvagningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar