lördag 2 januari 2016

Bästa dan på hela året


Dagen som idag är kan bli den bästa på hela året, trots att vi bara påbörjat 2016.

2015 var i många avseenden inte mitt bästa år, inte ett särskilt bra år alls för att vara helt ärlig. Så underbart då, att detta nya år börjat så himla bra. Idag kom rörläggaren, äntligen. För första gången i torpets historia finns nu rinnande vatten, både varmt och kallt. Det är en milstolpe för både torpet och för mig själv. 

Undra hur länge jag kommer famla efter den där vattendunken innan vanans makt släpper och nya vanor tar vid. Och jag funderar också över hur länge känslan av att "slösa" vatten, rinnandes ur kranen, kommer sväva i mitt inre. Hur som helst, den varma och underbara känslan i min kropp av att numer ha ett torp med modern standard, gör att jag bara går omkring här i torpet och myser med ett fånigt leende på mina läppar. En av de största dagarna i mitt husbyggarliv.

Det rinner vatten i köket.
Jag kan faktiskt numera ta en dusch i torpet om jag så vill.

Badrumsblandaren köpte jag på Blocket.
Kommoden, står på plats, men har ännu inte inkopplat vatten.

Här är även vattenrören på plats.

Och även toan har kopplats på sin tank.

2 kommentarer: