fredag 22 januari 2016

Så kom då vintern

Efter en november och en december fylld av regnrusk och höstliga innehåll kan en säga att vintern kom som en blixt från klar himmel. I tisdags morse (04.40!) släppte jag ut katten och fick närmast en chock. 

Skulle denna arla morgon ta bilen till Jönköping...det var liksom inte läge att vänta på någon vänlig granne med snöskottningsmaskin. Och snöskyfflen stod trasig och gömd bland all annan bråte i en av bodarna...omöjlig att leta fram och dessutom trasig sedan några år tillbaka. Det fick bära eller brista. Efter att ha sopat och borsta en stund på det som såg ut att en gång ha varit en bil, så kunde jag äntligen klättra in i förarsätet och börja köra. 30-40 cm nysnö och jag började backa. Svängde runt och sedan plöjde sig byggarbilen fram genom snömassorna. Och det gick...ta mig tusan, det gick. Blev förvisso lite sen efter alla snigelköer in mot Landvetter flygplats och Borås, men sen gick det som en dans. Och när jag väl kom hem den eftermiddagen såg det ut så här...


Torpidyllen när den är som vackrast.

Mina snälla grannar hade skottat och plogat hela vägen åt mig efter att jag åkt på morgonen.


Snö ända upp till magen.

2 kommentarer:

  1. Oj, nu var det länge sedan jag var inne och läste om hur det går för dig. Vilken kämpe du är, och så fint ditt torp blir! Det är väldigt imponerande att följa ditt arbete.

    Snart ska vi sätta igång ett eget litet byggprojekt, en gäststugs -vårt första någonsin. Åtminstonne stommen blir ny, men sedan får vi se vad vi kan hitta för återbruk för att det ska bli fint och känns bra. Så nu ska jag börja lusläsa om dina erfarenheter, tips och ideer.

    Lycka till med ditt fortsatta arbete och var rädd om dina krafter!

    /Anna F

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Tack så mycket! Med nytt jobb blir här inte så mycket gjort för tillfället och ställer inga höga krav på mig och torparjobb. Lycka till med ert projekt!

    SvaraRadera